Ukmergės Užupio pagrindinė mokykla

Tarptautinis Erasmus+ mobilumas: „Kaip dirbtinis intelektas padeda išdrįsti kalbėti ir suprasti užsienio kalbą“

2025 m. birželio 23–27 d. mokyklos direktorė Miglė Kavaliauskė, anglų kalbos mokytoja Rusnė Valeikienė ir informatikos mokytoja, projekto koordinatorė Virgilija Markevičienė dalyvavo tarptautiniame mobilume pagal Erasmus+ projektą „Užsienio kalbų mokymo(si) stiprinimas taikant dirbtinį intelektą“ (Empowering Foreign-Language Learning with Artificial Intelligence). Projekto Nr. 2024-2-SK01-KA210-SCH-000279278. Šio susitikimo ašis – dirbtinio intelekto (DI) taikymas lavinant klausymo gebėjimus (Applications in Improving Listening Skills). Iš projekto dalyvės grįžo pilnos įspūdžių, kuriais dalijasi.

Šį kartą mobilumas vyko Slovakijoje, Hurbanovo mieste, statybos pramonės technikos mokykloje Építőipari Szakközépiskola. Ši mokykla – tikras kultūrų ir kalbų margumynas, nes čia mokosi apie 310 moksleivių, kalbančių slovakų ir vengrų kalbomis. Kaip pasienio regionui būdinga, ši vieta alsuoja skirtingų tautų bendryste. Mokykloje dirba 25 mokytojai, o absolventai įgyja statinių projektavimo ir dokumentų rengimo kompetencijų, kurios sudaro tvirtą pagrindą studijoms aukštojoje mokykloje.

Pagrindinis susitikimo akcentas – kaip dirbtinis intelektas gali padėti mokiniams lavinti klausymo įgūdžius, o kartu įgyti daugiau pasitikėjimo kalbant užsienio kalba. Šiuolaikiniai mokiniai – smalsūs, bet reiklūs klausytojai, bet gyvas pokalbis vis dar daugeliui kelia įtampą. Čia į pagalbą gali ateiti DI – jis suteikia galimybę saugioje aplinkoje bandyti, klysti, kartoti ir pasijausti drąsesniems.

Projekte dalyvauja mokytojai ir specialistai iš keturių šalių: Slovakija Építőipari Szakközépiskola (koordinuojanti mokykla), Lietuva Ukmergės Užupio pagrindinė mokykla, Turkija Akdeniz District National Educational Directorate ir Akdeniz Science and Art Center, Portugalija Agrupamento de Escolas José Saramago.

Skirtingos kalbos, skirtingos patirtys, bet bendras tikslas – padėti mokiniams lengviau ir įdomiau mokytis užsienio kalbų.

Penkių dienų programa buvo intensyvi, bet nepaprastai įdomi ir naudinga:.Visas penkias dienas mokytojai nagrinėjo, kaip DI gali efektyviai transformuoti užsienio kalbų klausymo pamokas.

Programoje buvo DI seminaras, kurio metu susipažinome su keturiais pagrindiniais DI taikymo būdais kalbų mokyme, išgirdome realių patirčių iš kitų šalių ir aptarėme, kokias galimybes bei iššūkius atveria šios technologijos.

Praktikos su „TalkPal AI“ metu išbandėme platformą, kuri leidžia bendrauti su DI valdomais pokalbių partneriais. Įsijautėme į vaidmenų žaidimus, dalyvavome diskusijose, analizavome nuotraukas ir net simuliavome skambučius. Tai puikus būdas lavinti ne tik klausymą, bet ir kalbėjimą įvairiais lygiais – nuo A1 iki C2.

Komandinio pamokų planavimo metu kiekviena tarptautinė komanda kūrė pamokų planus, kuriuose DI buvo integruojamas prieš klausymo užduotis, jų metu ir po jų. Planai jau paruošti ir lauks naujų mokslo metų, kad galėtume įkvėpti savo mokinius mokytis kitaip.

Išbandėme „Descript“, „Speechify“, „Otter.ai“ – palyginome jų galimybes su „TalkPal“, diskutavome, kaip šie įrankiai gali praturtinti pamokas, padėti vertinti mokinių pažangą ir individualizuoti mokymąsi.

Pastebėjome, kad DI suteikia greitą grįžtamąjį ryšį, skatina savarankiškumą ir leidžia pritaikyti užduotis pagal kiekvieno mokinio poreikius. Vis dėlto, nepamiršome ir iššūkių: priklausomybė nuo interneto, neverbalinių ženklų trūkumas ar DI atsakymų niuansai reikalauja pedagogo įsitraukimo ir atsakingo naudojimo.

Visi vieningai sutarėme – DI negali pakeisti mokytojo, bet gali tapti puikiu pagalbininku, ypač lavinant klausymo ir kalbėjimo įgūdžius.

Be praktinių veiklų, turėjome galimybę pažinti regiono kultūrą. Aplankėme Slovakijos sostinę Bratislavą, kurios senamiestis sužavėjo savo jaukumu, istorine dvasia ir vaizdais į Dunojaus upę. Taip pat viešėjome kaimyninėje Vengrijoje, kur klajojome po įspūdingąją Budapešto miestą. Šios kultūrinės išvykos nebuvo tik pramoga – patirti įspūdžiai tapo puikia medžiaga mūsų praktinėms užduotims, nes kalbų mokymas – tai ne tik gramatika, bet ir gebėjimas suprasti kultūrą, žmones, pasaulį.

Savaitės pabaigoje komandos pristatė sukurtas metodines medžiagas, aptarė jų diegimą ir gavo dalyvavimą patvirtinančius sertifikatus.

Grįžome ne tik su naujomis žiniomis, bet ir su dideliu noru jas taikyti praktikoje. Naujus mokslo metus pasitiksime kupini idėjų, kaip dirbtinio intelekto sprendimai gali padaryti kalbų mokymąsi įdomesnį, įtraukesnį ir, svarbiausia, padėti mokiniams drąsiau ir su didesniu pasitikėjimu žengti į užsienio kalbų pasaulį.

Sekantis susitikimas planuojamas Portugalijoje kur pratęsime savo veiklas, juk projekto pabaigoje planuojama išleisti specialų leidinį „DI programų integruotas ugdymo turinys ir veiklos“, kuris  numatoma taps praktiniu gidu mokytojams.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas